The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Rogue Trader - Den nye campaign.

+5
hennecke
The Glorius ST
Johan
Mr. Tau
Randomnegativity
9 deltagere

Side 3 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 3 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  sheeepii 2010-01-18, 08:55

btw hvorfor sletter det her forum de fleste af mine smileys?

sheeepii

Antal indlæg : 132

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 3 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Johan 2010-01-18, 10:03

Over-the-top navn til elendigt handelsskip? Indominable Sovereign.

Og grunden til at smileys bliver slettet er fordi internationale jøder har taget kontrol over forum-koden.

Forresten, hvem djævlen er mister Admin? Alex?

Johan

Antal indlæg : 101

Indlæg  Mr. Tau 2010-01-18, 10:16

Det skulle jeg mener, uden at vide det xD
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-18, 10:21

Yes, Alex er Admin ^^
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Geografisk sted : Roskilde

Indlæg  Rasmus 2010-01-18, 13:59

Jeg er personligt også mest på Sovereign eller The Sovereign hvis man har behov for at føle sig lidt ekstra badass...
Rasmus
Rasmus

Antal indlæg : 72

Indlæg  Rasmus 2010-01-18, 14:02

sheeepii skrev:ellers, for at være flabet mod imperiet kunne man også kalde det FREEEEEEEEEEEEDOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM vel og mærket skrevet som her og udtalt som william wallace gjorde det så godt i braveheart ;P

ej jeg er sådan set også godt tilfreds med wanderlust

Jeg går kun med på dét navn hvis vores skib er blåt og hudfarvet, samt kan skyde ild ud af stævnen og lyn ud af agter!!! >)
Rasmus
Rasmus

Antal indlæg : 72

Indlæg  hennecke 2010-01-19, 04:04

hehe^^ enig Rasmus:P btw jeg har lavet en navigator så om ikke andet kan vi finde vej nu;)
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640

http://www.flamingdawn.dk

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-19, 04:16

Så der kommer til at være to navigators? Interesting... ^^
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Indlæg  hennecke 2010-01-19, 04:22

Jeg aner ikke hvad de andre er udover johan^^
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640

http://www.flamingdawn.dk

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-19, 04:24

Det er fint nok. Vi skal nok finde ud af det.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Indlæg  sheeepii 2010-01-19, 07:10

Jeg går med idéen om at lave mig en void-master.. men jeg tænker jeg slår stats.. og laver en karakter (som ikke er lavet endnu) ud fra det.. men det blir nok en voidmaster alligevel ^^

sheeepii

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-27, 01:04

Smid gerne en lille BG op for jeres characters. Find inspiration i Rogue Trader bogen
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-27, 17:03

Jeg har undret mig lidt over startfordelingen af profit/ship points og hvilken indflydelse det har. Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget endegyldigt svar på det.

Men det ser ud som om (og ville nok give god mening, til trods for en mærkelig formulering) at jeres start acquisition er bestemt af jeres profit faktor. Vi går ud fra at det er rigtigt og det er derfor muligt med jeres starting profit faktor of 58 at have op til et "Near unique" item (common quality og en god baggrundshistorie til hvorfor et så unikt item er common quality). se side 277 table 9-35 Acquistion modifiers for flere detaljer. Det der betyder noget er Availability og Craftmanship. I må højest komme ned på 0. Ved modifikations til et våben (fx compact, laser pointer, that sort of thing) bruger man enten våbnets availability eller modifkationens, hvad der end er "højere" og lægger -5 til.
I kan kun få et våben i kan bruge, dvs. i kan kun få en flamer hvis i er proficent med flamers eller i kan kun få en needle pistol hvis i er proficent med exotic (pistols).

Siden denne ting betyder utroligt meget for jeres character (og repræsenterer jeres personlige engagement i at skaffe det specifikke equipment) vil jeg gerne have en baggrundshistorie på hvorfor den er vigtig for jer, samt hvordan i har erhvervet den.

Hvis der er nogen af jer der er mere interesserede i at få et udvalg af equipment eller fx to matchende pistoler eller andet i den retning, så spørg mig.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Indlæg  sheeepii 2010-01-27, 17:36

vil det sige at jeg fx kan starte med sådan en her hvis jeg har en god nok grund?

Power armour types
Civitas Pattern Power Armour (Class Alpha)
These power armour suits represent models hundreds or even thousands of years old that have been exceptionally well maintained, and effectively repaired, usually under the auspice of the Adeptus Mechanicus. They also represent those models constructed within the STC patterns and are typically master works, almost equal to the legendary suits worn by the Adeptus Astartes. These suits always have neural-link control systems, of elegant and efficient construction and operation.
Locations covered: All (not head if helmet removed) AP: 10 Wt: 100kg

Cost: 150,000 Availability: Very rare
Requires MIU: The character must have a Mind Impulse Unit implanted to use this suit.
The wearer gains the following benefits:

Integral re-breather*
The integral re-breather cycles and filters air within the suit providing the wearer with breathable gas provided the suit remains sealed. Unlike separate re-breathers it never needs replacement canisters.

Auto-senses*
The wearer’s own senses are replicated. In addition the wearer gains the Dark Sight trait (p329), telescopic sight (p142), auspex sensors that give the wearer the Unnatural Senses trait (p333), and immunity to dazzle, glare and the effects of photo-flash grenades or similar optical damage.

Environment sealed*
This full body sealed suit is designed for use in toxic nuclear, biologically, or chemically polluted environments, as well as vacuum. The suit gives a +60 Toughness bonus to resist all corrosive and non-corrosive toxins, and makes the wearer immune to the negative effects of vacuum provided the suit remains sealed.

Com-link*
The wearer counts as having a micro-bead communicator, and a vox-caster. The suit also projects a realistic vocalisation equivalent to the wearer’s own voice. This vocalisation can also be amplified up four times the volume of a normal human voice.

Nutrient recycling*
The suit contains nutrient injectors and body waste recycling systems that mean the wearer can operate without food or water for up to 340 hours, as the suits reserves sustain him.

Recoil suppression
The character counts as wearing recoil gloves. Advanced bracing also means the wearer gains the Auto-stabilised trait (p329).

Enhanced strength
The wearer gains +20 Strength while in the armour and gains the Crushing Blow talent.

Confidence
The wearer gains the Nerves of Steel talent.
* Note that these functions are lost if the suit’s helmet is not worn. The integral re-breather may be part of the helmet (in which case it’s benefit is lost), or may be a separate unit.

The wearer also suffers the following penalties:
Lack of dexterity
The thick armoured fingers make fine detailed work impossible. The wearer suffers a -30 penalty to any test involving the use of his fingers for finesse. Also, firearm grips must be specially adapted for use with power armour. This costs 10% of the weapon’s base cost.

Bulky
The wearer’s size increases by one step (human becomes hulking).
Cumbersome
All Agility skills suffer -10 penalty to use.

Restrictive
The wearer cannot take the following actions at all; dodge. The wearer cannot climb or swim.

Intimidating
The wearer gains +10 to Intimidate skill tests but -10 to all other Fellowship skills and tests.[b]

sheeepii

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-27, 17:49

vil det sige at jeg fx kan starte med sådan en her hvis jeg har en god nok grund?

Power armour types
Civitas Pattern Power Armour (Class Alpha)
These power armour suits represent models hundreds or even thousands of years old that have been exceptionally well maintained, and effectively repaired, usually under the auspice of the Adeptus Mechanicus. They also represent those models constructed within the STC patterns and are typically master works, almost equal to the legendary suits worn by the Adeptus Astartes. These suits always have neural-link control systems, of elegant and efficient construction and operation.
Locations covered: All (not head if helmet removed) AP: 10 Wt: 100kg

Ja, det vil det. Selvom der skal være en meget god grund til at den ikke mindst er good quality (-10) eller mere sandsynligt Best Quality (-30) (de er trods alt oftest "Almost equal to the legendary suits worn by the Adaptus Astartes).

(har by the way ikke bogen åben lige nu, men jeg går ud fra den har en bestemt duration for dens batteri? og at du har fundet den i Rogue Trader bogen?)

Men jeg vil have en baggrundshistorie (og den skal være god for sådan en).
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Indlæg  sheeepii 2010-01-27, 17:55

hehe nej det er nemlig pointen..:P har ikke fundet den i roguetrader bogen da de power armours derinde er virkeligt dårligt beskrevet (der er fx ikke self sustaining stuff i) og generelt bare er civilian made agtigt.. (så var ikke så glad for dem..) de er i en unofficial expansion som jeg godt kan finde et link til på et tidspunkt (ellers kan jeg tage min computer med næste gang)

det er en expansion som, som udgangspunkt, er bygget på historiske rustninger så vidt jeg forstod.. det ser ikke særligt OP ud, det er bare power suits bedre beskrevet (Statwise) og med historie bag dem..

btw kan jeg i princippet godt få den best quality da very rear "kun" er -20..

sheeepii

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-27, 18:10

De Power Armors som er beskrevet i Rogue Trader bogen (har åbnet den nu) er Very Rare. Den du beskriver der er nærmere Near Unique (-50) eller Unique (-70) og igen ville nok være mindst Good Quality (-10) og nok nærmere Best Quality (-30)

Dvs. mindst -60 og nok nærmere -80 til -100.

Derudover skulle der nok noget til for at at tillade noget som ikke er civilian tilgængeligt (fx peer (Navy) eller Peer (military) ville være en god ide at have, da det repræsenterer kontakter og gode relationer med militæret).

Jeg må dog indrømme at jeg synes den er meget nice, men lige hardcore nok i forhold til de Power Armors der kan findes i Rogue Trader bogen
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-27, 18:14

By the way, så kræver den også at du har Mind Impulse Unit (hvilket du ikke har)

Requires MIU: The character must have a Mind Impulse Unit implanted to use this suit.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Indlæg  sheeepii 2010-01-27, 18:15

altså.. teknisk set står den som very rare ^^. men kan sagtens se hvad du mener :P..

der findes til gengæld nogle dårligere nogen i bogen her.. tænker jeg tager den med på tirsdag så kan du kigge lidt på det.. om ikk andet så kigger jeg også på noget andet våben som en backup ^^, men ellers er jeg jo voidmaster! Jeg ER vel militæret ;D. eller.. jeg har i hvert fald arbejdet for dem tidligere.. det er næsten sikkert og vist ^^..

Edit: det er rigtigt.. men så vidt jeg ved er det ikke noget større indgreb.. men lad os snakke om det tirsdag i stedet for så vi ikk overspammer tråden ^^.

sheeepii

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-27, 18:30

I et uofficelt supplement står den som Very Rare? Ikke det bedste argument når almindelige (civilie) Power Armors er Very Rare i Rogue Trader Grundbogen (de Power Armors der kun giver 8 AP, +20 styrke, Hulking size, Rebreather og et power supply der varer 1d5 timer, der står også at de fleste af dem inkluderer en Vox caster)

Jeg ER vel militæret ;D. eller.. jeg har i hvert fald arbejdet for dem tidligere.. det er næsten sikkert og vist ^^..

Det kommer an på din baggrund. Har du været i militæret, så har du været i militæret, men du kunne ligeså godt være en bounty hunter eller mercenary type.

Og MIU er et større indgreb (Rare) specielt hvis du gerne vil have et der er bedre (good eller best quality)
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Indlæg  Mr. Tau 2010-01-28, 03:02

Yep... Min Explorator kommer højest sandsynligt til at lede efter noget MIU =p
Mr. Tau
Mr. Tau

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-28, 03:07

Yes yes, går ud fra at du går efter en best quality?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Indlæg  Mr. Tau 2010-01-28, 03:11

En good-quality er faktisk helt fint =) Min char er ikke en best-quality type... endnu...
Mr. Tau
Mr. Tau

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-28, 03:25

Okay, nice^^
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Indlæg  sheeepii 2010-01-28, 12:14

Nu har jeg fået en anden idé ^^
Tempest bolt shells de er near unique og kommer fra the machine cult som holder godt på dem.. (jeg tænker jeg i min tidligere tid har lavet opgaver for dem, eller har reddet nogle vigtige medlemmer af the machine cult og så fået dem som belønning eller lign.)
Jeg tænker også at det ikke er urealistisk at mit våben så også er udstyret med en fireselector (som er scarce)

pointen er at de ikke er særligt gode men bare seje og de passer rigtigt godt til den måde jeg ville spille min karakter (altså forestil jer en powerswordwielding, bolt pistol og tempest bolts gut some render rundt og er en stolt ejer af disse ting, men ikke kan vanvittigt meget med dem)
tempest bolt stuff giver +3 skade mod elektronic og så har de shock quality som stunner folk, med mindre de klarer et toughness check der får +10 for hvert point of armour de har på den ramte kropsdel i mit tilfælde ville mit slag være 32+40 (pga. guard flak armour) altså 72, et ret nemt slag.. og folk uden markant rustning som bliver remt bliver nærmest splattet alligevel.. så shocking gør ikke den store forskel :P, det er bare sejt ^^.

sheeepii

Indlæg  Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 3 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum