The House of Dust and Ash
+4
sheeepii
The Glorius ST
hennecke
Randomnegativity
8 deltagere
Side 5 af 7
Side 5 af 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: The House of Dust and Ash
Jeg vil mene at dette falder meget godt ind under shadowing eller conceal(Eftersom det at gemme sig næppe handler om hvor klog man er - men igen er det nok heller ikke agility da det at spotte ting og høre godt efter kører på perception, en helt tredje ability)
Det jeg mente lasse, var om du ikke kunne komme med et eksempel på hvordan man kunne finde information uden at være social som jeg ikke allerede har beskrevet med en anden skill (eller hvorfor du er uening med min skill inddeling ^^)
Jah at gemme sig er shadowing, at spotte er awareness, og at følge spor er tracking og at se sammenhæng mellem forskellig ting er logic..
det er ikke så meget det at definere det der er min pointe.. pointen er at det ikke køre på samme ability..
det er 3 forskellige, (agility, perception og intelligence).
det er ikke så meget det at definere det der er min pointe.. pointen er at det ikke køre på samme ability..
det er 3 forskellige, (agility, perception og intelligence).
sheeepii- Antal indlæg : 132
Jeg er ikke rigtigt sikker på jeg forstår hvad du mener? er det et problem at alting ikke er en skill? og hvad er det ellers for en skill der mangler?
umm min pointe her er at man skal bruge shadowing eller conceal, men du er ikke enig eller?Jeg kunne godt forestille mig, at man nogen gange skulle overvåge folk når man ikke kunne få informationerne anerledes.. men som lasse siger bruger man næppe fellowship til det.. Jeg ville heller ikke sige at man overordnet bruger intelligence til det (Eftersom det at gemme sig næppe handler om hvor klog man er - men igen er det nok heller ikke agility da det at spotte ting og høre godt efter kører på perception, en helt tredje ability)
Jeg er enig med dig alek.. enquiry er symboliseret i shadowing, awereness, logic osv.. og det er nok svært at gøre det til en skill, da de forskellige ting kører på 3 forskellige abilities..
mens inquiry (at gå fra dør til dør og spørge folk om et eller andet) kun kører på en ability (fellowship) fordi man mere eller mindre kun snakker med folk..
mens inquiry (at gå fra dør til dør og spørge folk om et eller andet) kun kører på en ability (fellowship) fordi man mere eller mindre kun snakker med folk..
Ja så er vi vist enige, jeg troede bare at du syntes at der var et problem
Mr. Tau skrev:Inquiry, i den normal forstand, er også bare en sammenfatning af forskellige skills. Det er en sammenfatning af Awarenes, charm, barter (et inquiry kan jo koste thrones), intimidate, deceive og lignende sociale skills, som man alle benytter som en del af et inquiry, men som man for tidsbesparelsens skyld ( Ikke udspille alle dialoger, alle valg, alle bevægelser or bribes for sig) sammenfatter i den skill som hedder inquiry.
Det jeg vil er at bruge inquiry, men med et andet mindre socialt sæt skills som middel, og derigennem ændre på den attribute skillen bruger. Jeg forestiller mig fks. et inquiry, som gør brug af Awareness, Logic, literacy, search, concealment og lignende skills i stedet. Det er samme princip, men lavet med en anden base og med en anden, i en hive, mindre effektiv metode.
Som jeg skrev tidligere =P
Hvordan man kan få informationer uden enten at gå rundt og udspørge folk eller stalke dem 24/4? Seriously?...
Hvis man bare går rundt i hiven bliver man uden tvivl bombarderet med random gossip fra forbipasserende, man lægger eventuelt mærke til, såfremt man vender tilbage til eller opholder sig i et bestemt område, ting som vagt patrulje ruter eller som før nævnt en bestemt tendens hos forskellige folk i forskellige områder i byen. Intet af dette kræver social omgang, eller for den sags skyld concealment. Mest af alt er det held, men skal man sætte en attribute på de ting her har vi nok perception som det mest oplagte. Humlen er så bare, at fordi spilleren bare sammenfatter det hele til en enkelt check uden at specificere en rute eller et sted, så bliver checkets success meget afhængig af hans valg i den sammenhæng og hvordan han vælger at tolke det let tilgængelige information han får. DERFOR synes jeg intelligence ligger som det mest ligetil, også fordi et dårligt check kunne betyde et dårligt valg (Følge efter den store hive mutant-dude ind på en skummel bar ved navn Den Aggressive og Muterede Grox) og ende i en generelt dårlig situation i forhold til de relaterede NPCere, præcis ligsom Inquiry gør det...
Mr. Tau- Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
- Antal indlæg : 824
Okay, jeg havde slet ikke overvejet random gossip fra forbipasserende. Unwise of me I see. Godt eksempel ^^admin skrev:Det jeg mente lasse, var om du ikke kunne komme med et eksempel på hvordan man kunne finde information uden at være social som jeg ikke allerede har beskrevet med en anden skill
Jeg kan godt se problemet, men jeg synes ikke at det på en eller anden måde ikke er dækket ind under andre skills, som du også lidt selv beskriver. Jeg er enig i dig med at det mest er held hvis man finder de rigtige personer, som snakke om de rigtige ting mens man går forbi, id est intet skill role. Måske et luck role med plus fra antal fate points og charms or what not.
Men når man har fundet dem skal man ligesom blive ved med at hører hvad de siger man kan jo ikke bare gå videre, ellers er der ikke nogen pointe i det.. så her kommer conceal og/eller shadowing ind i billedet...
For at finde folkene og sortere ud i informationen så nødvendigvis rigtigt nok er der
Din deduktion angående brugen af int her er udemærket, og jeg er enig, men jeg synes stadigvæk godt at man også kan bruge fellowship, som et slags parameter for situationsfornemmelse (fx hvem ser ud som om de snakker om noget vigtigt) og menneskekender-egenskab(er det et ord?), hvilket også skal iregnes til fx valg af rute og kro at gå ind på. Men hvem siger man kun behøver rulle ét rul? 2-3 ville stadigvæk være fint og ja 4,5 osv bliver for meget.Mr.Tau skrev:checkets success (er) meget afhængig af hans valg i den sammenhæng og hvordan han vælger at tolke det let tilgængelige information han får.
Man bliver jo lidt nød til at stalke folk hvis man vil have mere information ud, end det man kan få på de 5-15 sek det tager en at gå forbi dem på gaden, man skal jo som du selv siger fx følge dem hen på en bar hvor man kan stalke videreMr. Tau skrev:Hvordan man kan få informationer uden enten at gå rundt og udspørge folk eller stalke dem 24/4? Seriously?...
Ydermere kommer perception også ind i billedet som du selv siger, samt det at man skal kunne hører/ser noget/nogen som helst i det inferniske hive (og hvad er chancen for at folk snakker om relevante ting på åben gade egentligt?)
Man kunne eventuelt hvis man bare vil ud i byen på total randomvis for at finde informationer rulle en kombination af Perception, Intelligence og Fellowship
Pointen er at Inquiry også er dækket af andre skills, men at man alligevel har valgt at lave en sammenfattet skillpakke for nemheden og tidsforbrugets skyld. Det er sådan set det samme jeg vil gøre, bare med andre skills.Admin skrev:Jeg kan godt se problemet, men jeg synes ikke at det på en eller anden måde ikke er dækket ind under andre skills, som du også lidt selv beskriver.
Jeg tror du har misforstået formålet med sådan et roll. Man render ikke rundt og leder efter specifik information, eller med henblik på et specifikt emne. Det er simplethen bare et spørgsmål om at finde ud af hvad der rører sig i hivet. Det er ikke målet at finde nogen der snakker om noget specifik, som man så stalker. Målet er at få en idé om trends, grupperinger og andre sådanne generelle småting, som måske kan hjælpe én med at få en idé om hvor man kan lede mere specifikt.Admin skrev:Men når man har fundet dem skal man ligesom blive ved med at hører hvad de siger man kan jo ikke bare gå videre, ellers er der ikke nogen pointe i det.. så her kommer conceal og/eller shadowing ind i billedet...For at finde folkene og sortere ud i informationen så nødvendigvis rigtigt nok er der
I mit hoved er Inquiry meget udadvendt. Det handler mere om din sigen og gøren, end om din viden eller iagtagelsesevne, og måden du vælger at bruge den på. Derfor tænker jeg igen intelligence som primær faktor. In any case, så er det du beskriver der en meget indadvendt måde at bruge fellowship på, som derfor bør udelukke faktorer, som ellers kun spiller ind på det ydre. I D&D kunne man i mit hoved opstilel det som sense motive(wis) contra diplomacy(cha).Admin skrev:Din deduktion angående brugen af int her er udemærket, og jeg er enig, men jeg synes stadigvæk godt at man også kan bruge fellowship, som et slags parameter for situationsfornemmelse (fx hvem ser ud som om de snakker om noget vigtigt) og menneskekender-egenskab(er det et ord?), hvilket også skal iregnes til fx valg af rute og kro at gå ind på.
Det er simpelthen for nemhedens skyld, og fordi jeg ikke ser det som et problem at samemnfatte det på samme måde som med Inquiry =PAdmin skrev:Men hvem siger man kun behøver rulle ét rul? 2-3 ville stadigvæk være fint og ja 4,5 osv bliver for meget.
Igen, det jeg leder efter er ikke en dybdegående informationsudfritning. Det er lige præcis de 5-15 sek der peger på en speciel bar eller et bestemt navn. Det er lige præcis dem jeg leder efter. Det her handler mere om generel gossip. Hvor man skal vende sin opmærksomhed hen.Admin skrev:Man bliver jo lidt nød til at stalke folk hvis man vil have mere information ud, end det man kan få på de 5-15 sek det tager en at gå forbi dem på gaden, man skal jo som du selv siger fx følge dem hen på en bar hvor man kan stalke videre
Igen... definér relevant information. I min verden er al information relevant i forhold til set større billede. Det her handler igen mere om overblik end om detaljer.Admin skrev:Ydermere kommer perception også ind i billedet som du selv siger, samt det at man skal kunne hører/ser noget/nogen som helst i det inferniske hive (og hvad er chancen for at folk snakker om relevante ting på åben gade egentligt?)
Eller bare smække det sammen i en enkelt skill, som lægger sig op ad InquiryAdmin skrev:Man kunne eventuelt hvis man bare vil ud i byen på total randomvis for at finde informationer rulle en kombination af Perception, Intelligence og Fellowship
Jeg beklager meget, men jeg har fået overset en dansk stil som skal afleveres onsdag, så jeg bliver desværre nødt til at aflyse tirsdag for at få tid til at skrive den. Jeg er ked af det, men da det er den sidste aflevering i år og vores lærer tilsyneladende har været meget oppe og køre omkring at vi afleverer for sent (ikke at jeg har lagt mærke til det, men det viser måske bare hvor meget interesse jeg lægger i dansktimerne), så vælger jeg at prioritere den.
Randomnegativity- ---> Storyteller <---
- Antal indlæg : 763
Geografisk sted : Roskilde
fair nok:) i andre er stadigt velkommene hvis i føler for at droppe forbi:) og btw hvem var det der glemte (efterlod) deres cykel O.o
hennecke skrev:fair nok:) i andre er stadigt velkommene hvis i føler for at droppe forbi:) og btw hvem var det der glemte (efterlod) deres cykel O.o
Det var ikke mig i hvert fald xD Og jeg kigger nok forbi tirsdag, så...
Det er helt i orden og selvfølgelig røv ærgeligt :S, død over 3.g!!! ^^
kunne vi til gengæld ikk få dig til at kigge lidt oftere på ingame tråden :)? som du sagde burde der jo have gået 5 dage inden denne tirsdag.. og vi har knap nok nået en dag ^^
(jeg tager forresten ind og ser kickass i stedet.. :))
kunne vi til gengæld ikk få dig til at kigge lidt oftere på ingame tråden :)? som du sagde burde der jo have gået 5 dage inden denne tirsdag.. og vi har knap nok nået en dag ^^
(jeg tager forresten ind og ser kickass i stedet.. :))
Ved godt at jeg ikke har været så god til at få svaret i ingame tråden de seneste par dage, men skal prøve at få taget mig sammen til skrive lidt oftere, men jeg lover ikke noget for de næste par dage, da jeg lige pludselig har ret travlt med lektier (Den forbandede dansk stil har ødelagt min rytme) og jeg har været utroligt træt på det sidste, så har ikke lige haft overskuddet til at sætte mig ned og få skrevet noget ordentligt.
Men håber i får en god tirsdag til trods for at jeg bliver nødt til at kæmpe med lektier
Men håber i får en god tirsdag til trods for at jeg bliver nødt til at kæmpe med lektier
hehe det er helt i orden! 3.g er sku en god undskyld for alt.. har jo trods alt selv været der ;).
Vest. Når du laver en post er der en dice knap i værktøjslinien. Bare så du kan lave dine egne rolls
tænkte på om vi ikke skulle spille lidt på fredag nå tirsdag nu ikke blev til noget, alex, rasmus og jeg snakkkede om en allnighter. FOR VI HAR FRI FRA SKOLE FREDAG^^
jeg er i sommerhus.. bastian til vampire.. (som jeg egentlig også burde være til fredag.. :P)
Ja, desværre. Det kunne ellers have været hyggeligt
Jeg bliver lige nødt til at være lidt troll, faldt bare over noget der var ALT for nice...
This is an actual alert to IBM Field Engineers that went out to all IBM Branch Offices. (vist nok i 1991)
MEMO
Re: Replacement of Mouse Balls.
Abstract: Mouse Balls Available as FRU (Field Replacement Unit)
If a mouse fails to operate or should it perform erratically, it may need a ball replacement. Mouse balls are now available as FRU (Field Replacement Units). Because of the delicate nature of this procedure, replacement of mouse balls should only be attempted by properly trained personnel.
Before proceeding, determine the type of mouse balls by examining the underside of the mouse. Domestic balls will be larger and harder than foreign balls. Ball removal procedures differ depending upon the manufacturer of the mouse. Foreign balls can be replaced using the pop off method. Domestic balls are replaced by using the twist off method. Mouse balls are not usually static sensitive. However, excessive handling can result in sudden discharge. Upon completion of ball replacement, the mouse may be used immediately.
It is recommended that each person have a pair of spare balls for maintaining optimum customer satisfaction. Any customer missing his balls should contact the local personnel in charge of removing and replacing these necessary items.
Please keep in mind that a customer without properly working balls is an unhappy customer.
To re-order, specify one of the following:
P/N 33F8462 - Domestic Mouse Balls
P/N 33F8461 - Foreign Mouse Balls
This is an actual alert to IBM Field Engineers that went out to all IBM Branch Offices. (vist nok i 1991)
MEMO
Re: Replacement of Mouse Balls.
Abstract: Mouse Balls Available as FRU (Field Replacement Unit)
If a mouse fails to operate or should it perform erratically, it may need a ball replacement. Mouse balls are now available as FRU (Field Replacement Units). Because of the delicate nature of this procedure, replacement of mouse balls should only be attempted by properly trained personnel.
Before proceeding, determine the type of mouse balls by examining the underside of the mouse. Domestic balls will be larger and harder than foreign balls. Ball removal procedures differ depending upon the manufacturer of the mouse. Foreign balls can be replaced using the pop off method. Domestic balls are replaced by using the twist off method. Mouse balls are not usually static sensitive. However, excessive handling can result in sudden discharge. Upon completion of ball replacement, the mouse may be used immediately.
It is recommended that each person have a pair of spare balls for maintaining optimum customer satisfaction. Any customer missing his balls should contact the local personnel in charge of removing and replacing these necessary items.
Please keep in mind that a customer without properly working balls is an unhappy customer.
To re-order, specify one of the following:
P/N 33F8462 - Domestic Mouse Balls
P/N 33F8461 - Foreign Mouse Balls
Rasmus- Antal indlæg : 72
Tech Priests ftw xD
Bastian, har du tid til at poste på ingame tråden? =P
Sorry, det har været ret hektisk sidste uge, først en dansk stil som endte op med at ødelægge mit skema, samtidigt med at jeg allerede var ved at falde om af træthed i hverdagene, og derefter et heftigt Vampire scenarie hvor jeg har tumlet rundt i Københavns gader og været helt smadret bagefter.
Men nu er jeg ved at være ovenpå igen. Vi spiller imorgen og jeg regner stadig med at der er gået en 5 dage ingame, men i får lov til at sige hvad jeres karakter har lavet i løbet af dagene, og så tager vi det derfra. Jeg prøver at svare så meget jeg kan i ingame tråden i løbet af idag og imorgen, men nu får vi se.
Om ikke andet, så ses vi forhåbentligt imorgen aften
PS: Tænkte på om der er nogen der ville være interesserede i at spille en dag i Kristi Himmelfarts ferien? Hvis der er nogen der er friske, så tager jeg en halv flaske blodig rum med til deling^^
Men nu er jeg ved at være ovenpå igen. Vi spiller imorgen og jeg regner stadig med at der er gået en 5 dage ingame, men i får lov til at sige hvad jeres karakter har lavet i løbet af dagene, og så tager vi det derfra. Jeg prøver at svare så meget jeg kan i ingame tråden i løbet af idag og imorgen, men nu får vi se.
Om ikke andet, så ses vi forhåbentligt imorgen aften
PS: Tænkte på om der er nogen der ville være interesserede i at spille en dag i Kristi Himmelfarts ferien? Hvis der er nogen der er friske, så tager jeg en halv flaske blodig rum med til deling^^
Ville du smide noget op på forum, Bastian?
Side 5 af 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Lignende emner
» The House of Dust and Ash - In Character
» Lille introduktionsscenarie - Prelude to the House of Ash and Dust
» Dark Heresy House Rules
» General House Rules* (and suggestions for GHRs*)
» Lille introduktionsscenarie - Prelude to the House of Ash and Dust
» Dark Heresy House Rules
» General House Rules* (and suggestions for GHRs*)
Side 5 af 7
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum