Mutant and Mastermind
3 deltagere
Side 1 af 1
Mutant and Mastermind
I må alle gerne tænke på en power level 8 character og snakke med mig om konceptet osv
OBS!!!!!
Lad være at læse hinandens spoilers!!!
OBS!!!!!
Lad være at læse hinandens spoilers!!!
Sidst rettet af hennecke 2011-11-30, 14:40, rettet 1 gang
Sv: Mutant and Mastermind
Will do. Går igang med det samme. Hvad er tankerne bag? Klassisk superhelt aka superman "truth, justice and the American way" godt og ondt findes og helten vinder altid uden at nogen dør?
Realistisk/gritty antihelte (aka superheltene er almindelige mennesker med fejl og mangler. Fx når ingen har bil tager man bussen i stedet (med/uden kostumer). Mere i gråtoner og heltene spiller ligeså dirty som skurkene.
En mellemting?
Realistisk/gritty antihelte (aka superheltene er almindelige mennesker med fejl og mangler. Fx når ingen har bil tager man bussen i stedet (med/uden kostumer). Mere i gråtoner og heltene spiller ligeså dirty som skurkene.
En mellemting?
Randomnegativity- ---> Storyteller <---
- Antal indlæg : 763
Geografisk sted : Roskilde
vi bruger kun grundbogen ikke? Ingen af splat bøgerne?
ja kun grundbogen, Ideen er at i er helte/anti helte, og hvis i ikke har en bil kommer i til at tage bussen^^. Jeg vil gerne gennem se alle jeres characters da jeg vil lægge nogle begrendsninger på hvor meget i må tage i dvs. powers så som absorbtion osv.
- Spoiler:
- Mit karakterkoncept.
The Boy of Tomorrow!
Zet Rogan er en teenager fra det 32. Århundrede, der rejste tilbage i tiden for at stoppe Y2K krisen og redde menneskeheden fra det setback i teknologi som det medførte ifølge historiebøgerne i det 32. Århundrede. Men noget gik galt og tidsmaskinen sendte ham ikke tilbage til år 1999, men derimod til år 2011.
Her erfarer han at Y2K krisen ikke var en stor krise og at det 21. Århundrede er væsentligt anderledes end de holovideoer som har overlevet til hans nutid.
Men bevæbnet med fremtidig tech er han klar til at kæmpe for frihed, sandhed og den amerikanske levevis! eller det vile han være, hvis ikke folk blev ved med at kigge underligt på ham når han prøver at hjælpe folk. Og ingen vil tage imod hans penge, som ellers er autentiske, printet i slutningen af det 20. Århundrede i USA af Monopoly Staten. Fortiden er rent faktisk et ret nedern sted, men tidsmaskinen er i stykker, så det er bare med at få det bedste ud oplevelsen indtil han kan komme hjem.
(evt. Kan han have hængt ud rundt omkring i byen i længere eller kortere tid før spillet starter, eller han kan bare dumpes ind midt i det hele, når det går galt med tidsmaskinen.)
Stats på ham kommer senere. Han har en del skills, et par devices og evnen til at kommunikere med maskiner pga. En indopereret nanochip. Yderst intelligent, men derudover ikke en exceptionel teenager.
Sidst rettet af Randomnegativity 2011-11-30, 06:34, rettet 1 gang
- Spoiler:
- The Boy of Tomorrow
Zet Rogan
Power points: 120 (125)
Str. 10
Dex. 10
Con. 10
Int. 18
Wis. 10
Cha. 10
Skills: 24 PP = 96 skill points (24x4=96)
Computers - 13
Concentration - 5
Craft:
- chemical - 7
- electronic -over 9000
- mechanical 7
- structural 3
Disable device - 10
Investigate - 10
Medicine - 9
Notice - 10
Pilot - 5
Search - 10
Feats. 9 PP
Eidetic memory
Inventor
Jack of all trades
Luck x 2
Master plan
Improvised tools
Teamwork x2
Powers: 85 PP
Communication (wi-fi) 5 (5x2+1) = 12 PP
Extra: area wide
Feat:
- selective
- subtle x1
Comprehend 5 (5x2) = 10 PP
- languages x3 (speak and read all languages)
- machines x2 (speak and understand)
Datalink 5 (5x1+1) = 6 PP
Feat:
Machine control
Device 3 (easy to take away) (3x3) = 9 PP
Airboard (3x5) = +15 PP
- Flight 3 (3x1) = 3 PP
- flaw: gliding (-1)
- Force field 6 (6x1/2) = 3 PP
- flaw: ablative (-1)
- Teleport 4 (4x1) = 4 PP
- flaw: Short range (-1)
Device 7 (7x4) = 28 PP
- Timewatching watch (7x5) = +35 PP
- time control 5 (5x7) = 35 PP
Device 4 (4x4) = 16
Mirror shades (4x5) = +20 PP
Supersenses (20x1) = 20 PP
- Detect (tech) x 3 (free action, at a range)
- Direction
- Distance sense
- Infravision
- Microscopic vision x4
- Radio
- Time sense
- Tracking
- Ultra hearing
- Ultra vision
- X-ray vision x4
- Acute sight
Device 1 (easily to take away) (1x3) 3 PP
Pill generating belt (1x5) = +5 PP
immunity (starvation and thirst) (1x1) = 1 PP
Healing 2 (2x2) = 4 PP
Wealth bonus: +0 (+2 PP)
Drawback: Weakness: Physical violence (+3 PP)
Complications:
Innocent of the ways of the 20th century
Hatred: malfunctioning machines.
Sidst rettet af Randomnegativity 2011-11-30, 06:33, rettet 1 gang
Ser godt ud:D kan jeg få dig til at lave den til en spoiler? ved godt er det er lidt sent men det ville være fedest hvis i ikke kender hinandens helte
Så er det hele i spoilers
Er der nogen problmer med noget eller ser det fint ud? Ændrer gerne på tingene hvis du synes noget ser problematisk ud.
Er der nogen problmer med noget eller ser det fint ud? Ændrer gerne på tingene hvis du synes noget ser problematisk ud.
Ah jo. Se spoiler.
- Spoiler:
- han er primært en relativt normal teenager med cool tech, så han er ikke gået op i nogen saves, attack bonus, defense bonus eller noget andet i den retning. Han har sit forcefield 6 på airboardet som hjælper hans toughness op på +6 når det er aktiveret, men siden al skade fysisk skade imod ham fordobles, så er det nok kun en ringe trøst. Han har det ikke godt i kamp på nogen måde, og hjælper nok primært folk fra baggrunden som scout, healer + misc.
Tænker at i det 32 århundrede er krig, vold og terror ikke-eksisterende, så han er ikke særligt forberedt på det/aldrig rigtigt oplevet det før.
Opsummering.
Attack bonus: +0
Defense bonus: +0
Toughness: +0 (+6)
Saves.
Reflex:+0
Fortitude:+0
Will:+0
Hørt fra nogle af de andre omkring koncepter endnu? Nu har jeg jo lyst til at spille min karakter og komme igang med at spille forfejlede superhelte:)
Ja ved 2 men siger ikke noget tænker at folk ikke skal vide hvad hinanden spiller før 1. spilgang.
Helt fair. Har bare lyst til at spille karakteren nu og ville gerne vide hvor langt fra vi er fra at kunne spille.
Men hvornår havde du tænkt dig at sætte det op? Vi har jo lige en WoD Chronicle igang =p
Mr. Tau- Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
- Antal indlæg : 824
Evt. Mødes en fredag eller lørdag og spille? Det er et stykke tid siden vi har gjort det.
Btw. Efter at have gjort mig nogle tanker omkring det, så tror jeg at jeg omskriver min karakters stats lidt, så jeg også har mulighed for at hjælpe lidt mere til i kamp (som jeg af en eller anden mærkelig årsag går ud fra at vi kommer til at løbe ind i virkelig ofte, også selvom jeg er sikker på at alle har skrevet karakterer der er blide som døgnfluer.). Men selve konceptet holder jeg fast i.
Jeg lægger det op så snart jeg har skrevet det færdigt.
PS. Det er forbandet irriterende at der er så mange ting man gerne vil kunne og man står med 3 PP tilbage til at sprede ud over 5 powers.
Oh well, så går vi igang med at omrokkere igen.
Btw. Efter at have gjort mig nogle tanker omkring det, så tror jeg at jeg omskriver min karakters stats lidt, så jeg også har mulighed for at hjælpe lidt mere til i kamp (som jeg af en eller anden mærkelig årsag går ud fra at vi kommer til at løbe ind i virkelig ofte, også selvom jeg er sikker på at alle har skrevet karakterer der er blide som døgnfluer.). Men selve konceptet holder jeg fast i.
Jeg lægger det op så snart jeg har skrevet det færdigt.
PS. Det er forbandet irriterende at der er så mange ting man gerne vil kunne og man står med 3 PP tilbage til at sprede ud over 5 powers.
Oh well, så går vi igang med at omrokkere igen.
Det er bare iorden:) kan godt huske det fra da vi spille det sidst man mangler points
Ja, det gør ondt nogen gange når man bare ikke kan få alt det man gerne vil.
Btw. Jeg går ud fra at det er fordi du gerne vil have os til at starte ud som helt nybagte helte at vi er på power lvl. 8 og ikke 10?
Btw. Jeg går ud fra at det er fordi du gerne vil have os til at starte ud som helt nybagte helte at vi er på power lvl. 8 og ikke 10?
Yderligere er jeres helte nye helte og supers er ikke noget folk kender så meget til eller er vant til
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum