The House of Dust and Ash
+4
sheeepii
The Glorius ST
hennecke
Randomnegativity
8 deltagere
Side 4 af 7
Side 4 af 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: The House of Dust and Ash
Exaaaaactly ^^Mr. Tau skrev:sheeepii skrev:Yes gerne!
fysisk:
Utroligt stor fyr.. Jeg vejer mellem 150-180 kg og er lige knapt 210 cm.
Det er tydeligt en meget trænet person, med kæmpe muskler over det hele.
Jeg render rundt med en heavy stubber på ryggen (som de fleste ved jeg bruger når jeg endelig skal være på afstand), en bolt pistol i den ene side og et chain sword i den anden side (som jeg helst bruger når er afstanden er knapt så stor). Jeg render desuden rundt i den typiske storm trooper carapace, som tydeligt er blevet brugt og repareret igen en del gange.
Jeg ser Heavyen fra Team Fortress for mig xD
og øv johan :'(, vi savner dig allerede!
sheeepii- Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10
Sv: The House of Dust and Ash
Håber at det kun er midlertidigt og du snart kommer tilbage til gruppen igen Johan.
Randomnegativity- ---> Storyteller <---
- Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde
Sv: The House of Dust and Ash
By the way, er det muligt at i over weekenden kunne få indskrevet jeres character (Characteristics, skills, talents, equipment, FP, CP, IP + misc) da det vil give mig som DM en bedre ide om hvor kompetente i er og hjælpe mig i at skabe nogle interessante og mere afbalancerede kampe (afbalancerede i forhold til jeres kompetencer). Derudover vil det også hjælpe mig til at holde track af jeres udvikling, specielt i forhold til Corruption Points og Insanity Points.
Sidst men ikke mindst, så tillader det mig nemt at se jeres awareness, Psyniscence og hvilke andre skills i nu skulle have som jeg (GM) har brug for at teste uden jeres knowledge.
Skriv dem i et word dokument eller i et writable pdf character sheet.
Det ville være dejligt hvis jeg kunne få dem inden mandag
Sidst men ikke mindst, så tillader det mig nemt at se jeres awareness, Psyniscence og hvilke andre skills i nu skulle have som jeg (GM) har brug for at teste uden jeres knowledge.
Skriv dem i et word dokument eller i et writable pdf character sheet.
Det ville være dejligt hvis jeg kunne få dem inden mandag
Randomnegativity- ---> Storyteller <---
- Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde
Sv: The House of Dust and Ash
That's one of the things I like about DH. Some players want to be special. And the system gives the GM the tools to make them special, and then teach them why being special is not a beautiful and wonderful thing in this setting.
Jeg er begyndt at elske Fantasy Flights Dark Heresy GM forum. Der er nogen fantastiske kommentarer^^
On another note:
[da jeg var lidt i tvivl om hvad bastian mente med at jeg kunne kontribuere i denne traad, har jeg holdt mig til at fortaelle fra nogle af tilskuernes sider.] Rosa
Jeg mente at du er velkommen til at komme med kommentarer, brilliante/mindre brilliante ideer og indslag på hvad deres characters kan finde ud af i "downtime" (indtil videre er det indtil scenariet rigtigt begynder). Jeg har smidt et par oplysninger ud i ingame tråden og det er så muligt igennem ingame tråden at tale sammen om tingene, søge oplysninger, spørge ind til ting, bruge knowledge skills/opsøge data og hvad folk ellers kan finde på. Og du er selvfølgelig velkommen til at være med hvis du har lyst Thomas og komme med tanker og indslag på lige fod med de andre (de ved ca. ligeså meget som dig pt.)
Derudover kan det godt være jeg får dig til at lege NPC engang imellem og giver dig noget knowledge du kan give videre (eller kun delvist videre).
Der er "downtime" indtil scenariet begynder, dvs. at i befinder jer på Scintilla i Hive Sibillus i et lille snusket hotel. I har en dataslate med nogle interessante oplysninger og noget tid tilovers mens i kommer til hægterne og venter på at bureaukratiet får overført jeres betaling for at have udryddet kætterne.
Når scenariet starter, vil i befinder jer på Solomon.
Randomnegativity- ---> Storyteller <---
- Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde
Sv: The House of Dust and Ash
Nice. Glæder jeg mig til at læse.
Randomnegativity- ---> Storyteller <---
- Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde
Sv: The House of Dust and Ash
Jeg har et heads up og et skillrelateret spørgsmål.
1) Når min char laver fellowship tests som fks. Inquiry checks, så husk lige på at han ikke nødvendigvis er dårlig til at formulere sig, eller en social spasser. Folk kan bare ikke lide ham. Så da jeg fks. lavede et Inquiry her sidste gang, så bør det dårlige resultat ikke nødvendigvis betyde at han lækker informationer eller lig, men i stedet bare at folk afbryder ham med beskyldninger om at de kan mærke at han er inficeret med kaos, hvorefter de løber skrigende bort. Når du skal bedømme præcis hvad han får sagt i den dum formulering, så husk at hans reelle fellowship (De ting han reelt siger og gør ) faktisk er på 33
2) Er det muligt at lave Inquiry tests som intelligence based? Jeg mener, hvis i stedet for at forhører sig hos diverse folk rundt omkring, så overvåger, følger konkrete spor osv. i bedste krimi-detektiv stil. Checket vil selvfølgelig blive sværere og det vil tage længere tid, men for en char som min vil det være et kærkomment alternativ til de sædvanlige beskyldninger og problemer
De spor jeg kan finde vil selvfølgelig være afhængige af de gadgets jeg har...
1) Når min char laver fellowship tests som fks. Inquiry checks, så husk lige på at han ikke nødvendigvis er dårlig til at formulere sig, eller en social spasser. Folk kan bare ikke lide ham. Så da jeg fks. lavede et Inquiry her sidste gang, så bør det dårlige resultat ikke nødvendigvis betyde at han lækker informationer eller lig, men i stedet bare at folk afbryder ham med beskyldninger om at de kan mærke at han er inficeret med kaos, hvorefter de løber skrigende bort. Når du skal bedømme præcis hvad han får sagt i den dum formulering, så husk at hans reelle fellowship (De ting han reelt siger og gør ) faktisk er på 33
2) Er det muligt at lave Inquiry tests som intelligence based? Jeg mener, hvis i stedet for at forhører sig hos diverse folk rundt omkring, så overvåger, følger konkrete spor osv. i bedste krimi-detektiv stil. Checket vil selvfølgelig blive sværere og det vil tage længere tid, men for en char som min vil det være et kærkomment alternativ til de sædvanlige beskyldninger og problemer
De spor jeg kan finde vil selvfølgelig være afhængige af de gadgets jeg har...
Mr. Tau- Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
- Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35
Sv: The House of Dust and Ash
Tror at jeg fra nu af enforcer at folk skal sige nogle kodeord som de siger under et enquiry check og hvis det lykkes, så får i lov til at tale med en NPC der har nogle oplysninger, AKA rollespiller mødet. (Medmindre det er meget basisk information, fx hvor ligger den nærmeste bar). Derudover, så specifiker hvor i går hen for at spørge (en snusket bar fx)
Når folk fejler deres Inquery, specielt hvis de fejler det grumt, så går det galt, accepterer det og tag konsekvenserne.
Det var ikke mig der besluttede at du lækkede information. Du sagde at hvis der ikke var nogen andre der tog et Inquery check på Lady Orlea Grey, så ville du gøre det.
Og ja, det er muligt at lave en Inquery test eller noget der ligner, med Int. Men det kræver at du specifikerer hvad du gør og hvordan du gør det og du vil højst sandsynligt kun få nogle meget specifikke svar ud af det. Normalt vil det dog være mere passende at bruge en anden skill, fx concealment til overvågning, medmindre det er muligt for dig at sætte fx et live-feed camera op.
Når folk fejler deres Inquery, specielt hvis de fejler det grumt, så går det galt, accepterer det og tag konsekvenserne.
Det var ikke mig der besluttede at du lækkede information. Du sagde at hvis der ikke var nogen andre der tog et Inquery check på Lady Orlea Grey, så ville du gøre det.
Og ja, det er muligt at lave en Inquery test eller noget der ligner, med Int. Men det kræver at du specifikerer hvad du gør og hvordan du gør det og du vil højst sandsynligt kun få nogle meget specifikke svar ud af det. Normalt vil det dog være mere passende at bruge en anden skill, fx concealment til overvågning, medmindre det er muligt for dig at sætte fx et live-feed camera op.
Randomnegativity- ---> Storyteller <---
- Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde
Sv: The House of Dust and Ash
Det blev i den sammenhæng aldrig nævnt at det var præcis det navn der skulle laves inquiry på, men fred være med det.
Grunden til at det skulle være intelligence based, er netop at udfærdiglesen af det vi smækker sammen under Inquiry (Såfrem det ikke er at gå og lokke info ud af folk) vil kræve at man er innovativ i sin måde at tænke på. hvor kunne man med fordel "hænge ud" og derved overvåge uden nødvendigvis at lave concealment (Enig i at det måske kunne kræve det, men så blive vi også nød til at udspille scenen helt), Hvor kunne der fks. være plads og fred til at have et slagteri der tømmer folk for blod, hvem kunne have fået kontakter til hvem og hvordan... Simpelthen en opstillig af hypoteser, og derefter en måde enten at af- eller bekræfte dem. Netop derfor tænker jeg Intelligence. Her snakke jeg nødvendigvis i den små, præcis ligsom et normalt inquiry check er i det små.
Grunden til at det skulle være intelligence based, er netop at udfærdiglesen af det vi smækker sammen under Inquiry (Såfrem det ikke er at gå og lokke info ud af folk) vil kræve at man er innovativ i sin måde at tænke på. hvor kunne man med fordel "hænge ud" og derved overvåge uden nødvendigvis at lave concealment (Enig i at det måske kunne kræve det, men så blive vi også nød til at udspille scenen helt), Hvor kunne der fks. være plads og fred til at have et slagteri der tømmer folk for blod, hvem kunne have fået kontakter til hvem og hvordan... Simpelthen en opstillig af hypoteser, og derefter en måde enten at af- eller bekræfte dem. Netop derfor tænker jeg Intelligence. Her snakke jeg nødvendigvis i den små, præcis ligsom et normalt inquiry check er i det små.
Mr. Tau- Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
- Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35
Sv: The House of Dust and Ash
Det var det navn jeg hørte dig true med at lave et Inquery check på og derefter foretog du et inquery check. Hvis der er gået noget dialog tabt, så beklager jeg, men i er en del mennesker der ret ofte kræver min opmærksomhed, så det er en god ide lige at confirme hvad man spørger om/siger/undersøger inden man tager en test.
For det meste er der andre skills der dækker indover det. fx concealment hvis du skal overvåge nogen specifikt og de ikke skal opdage at du tilsyneladende hele tiden skal derhen hvor de også skal hen eller hvis du står udenfor en fabrik og "hænger ud" hele dagen, så vil det nok blive opdaget hvis folk er opmærksomme (fx kult medlemmer som er bange for at folk opdager deres hemmelige hideout). Hvis du bare vil stå på et bestemt gadehjørne og kigge, så er der intet galt med det, men det vil næppe hjælpe dig noget.
Du skal være velkommen til at opstille hypoteser og finde information i form af data som kan be- eller afkræfte den. Men det kræver igen at du fx specifikkerer at du gennemgår bygninger i hivet som ville have plads til en indistruel slagtermaskine (ca. 200,4 mio. bygninger at last count, discounting Noble houses, Meeting halls, Factories, Government buildings etc.)
Men Inquery er i virkeligheden en skill til at finde frem til folk der har information, så vidt jeg har forstået. I er mere end velkomne til selv at komme på hypoteser og alternative ideer. Det vil endda ofte give bedre resultater end et simpelt inquery check, men det kræver at i selv tænker jer lidt om (ved godt det kan være svært :P)
For det meste er der andre skills der dækker indover det. fx concealment hvis du skal overvåge nogen specifikt og de ikke skal opdage at du tilsyneladende hele tiden skal derhen hvor de også skal hen eller hvis du står udenfor en fabrik og "hænger ud" hele dagen, så vil det nok blive opdaget hvis folk er opmærksomme (fx kult medlemmer som er bange for at folk opdager deres hemmelige hideout). Hvis du bare vil stå på et bestemt gadehjørne og kigge, så er der intet galt med det, men det vil næppe hjælpe dig noget.
Du skal være velkommen til at opstille hypoteser og finde information i form af data som kan be- eller afkræfte den. Men det kræver igen at du fx specifikkerer at du gennemgår bygninger i hivet som ville have plads til en indistruel slagtermaskine (ca. 200,4 mio. bygninger at last count, discounting Noble houses, Meeting halls, Factories, Government buildings etc.)
Men Inquery er i virkeligheden en skill til at finde frem til folk der har information, så vidt jeg har forstået. I er mere end velkomne til selv at komme på hypoteser og alternative ideer. Det vil endda ofte give bedre resultater end et simpelt inquery check, men det kræver at i selv tænker jer lidt om (ved godt det kan være svært :P)
Randomnegativity- ---> Storyteller <---
- Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde
Sv: The House of Dust and Ash
Inquiry, i den normal forstand, er også bare en sammenfatning af forskellige skills. Det er en sammenfatning af Awarenes, charm, barter (et inquiry kan jo koste thrones), intimidate, deceive og lignende sociale skills, som man alle benytter som en del af et inquiry, men som man for tidsbesparelsens skyld ( Ikke udspille alle dialoger, alle valg, alle bevægelser or bribes for sig) sammenfatter i den skill som hedder inquiry.
Det jeg vil er at bruge inquiry, men med et andet mindre socialt sæt skills som middel, og derigennem ændre på den attribute skillen bruger. Jeg forestiller mig fks. et inquiry, som gør brug af Awareness, Logic, literacy, search, concealment og lignende skills i stedet. Det er samme princip, men lavet med en anden base og med en anden, i en hive, mindre effektiv metode.
Det jeg vil er at bruge inquiry, men med et andet mindre socialt sæt skills som middel, og derigennem ændre på den attribute skillen bruger. Jeg forestiller mig fks. et inquiry, som gør brug af Awareness, Logic, literacy, search, concealment og lignende skills i stedet. Det er samme princip, men lavet med en anden base og med en anden, i en hive, mindre effektiv metode.
Mr. Tau- Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
- Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35
Sv: The House of Dust and Ash
Eller, vi kunne køre inquiry som det skal.. det kan godt være det bare er mig.. men synes vi igen brugte ret meget tid på at finde ud af intet som helst.. det er selvfølgelig klart med os som ikke har den skill.. vi må prøve med vores egne metoder :P, men det er altså ikke helt dumt at bruge den som et regulært "hvad finder jeg ud af på de næste 2-4 timer ud fra det her slag", og så siger gm jamen du møder den her mand som siger bla bla bla.. vi er jo ikke offgame nødvendigvis ligeså snedige eller diplomatiske som vores karakter er.. og derfor kan man i princippet sige at vi kan gå glip af ret meget hvis du ikke synes vi gør det godt nok.. på trods af at man måske har slået et formidabelt godt slag..
Jeg siger bare mere action, mindre lal.. hvor lal er at rende rundt i en by og lede efter random ting vi ikke får noget ud af.. og hvor action ikke nødvendigvis er kamp, men en feeling af at man kommer videre plot mæssigt ;).
Edit: Så er jeg btw ligeglad med om inquiry fluff mæssigt køres som int med minus eller alm. fellowship.. det virker begge ting i min verden.. og det er ikke dumt tænkt lasse ;).
Jeg siger bare mere action, mindre lal.. hvor lal er at rende rundt i en by og lede efter random ting vi ikke får noget ud af.. og hvor action ikke nødvendigvis er kamp, men en feeling af at man kommer videre plot mæssigt ;).
Edit: Så er jeg btw ligeglad med om inquiry fluff mæssigt køres som int med minus eller alm. fellowship.. det virker begge ting i min verden.. og det er ikke dumt tænkt lasse ;).
sheeepii- Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10
Sv: The House of Dust and Ash
Inquery er, som jeg ser det, en måde at gå ud og søge efter en der har information. Det kræver muligvis bribes, awareness, intimidate eller noget lignende. Men primært er det en social skill, idet du udspørger folk som ikke nødvendigvis er glade for dig og har lyst til at give dig information.
Alex, som så dit indlæg, har lavet lidt mere legwork end mig og har læst op på den skill, samt læst forum + misc. og er overbevist om at den er en social skill som vedrører at finde en med den information du har brug for. Spørg ham for flere oplysninger.
Men giv mig et eksempel på hvordan du kan bruge Inquery som en int based skill, som ikke allerede er dækket af en anden skill.
Til Jonas:
Har intet imod at bare give jer information, men i skal stadig stille nogle spørgsmål. Så hvis i fx siger at i går ud og spørger efter Lady Orlea Grey eller et andet keyword, så har i omtalt det og der kommer konsekvenser deraf. Derudover, så giver det mig frit spil som DM hvis i fejler.
Og ja, jeres characters er måske klogere, stærkere, mere skilled og etc. end jer, men hvor er pointen i rollespillet hvis det hele boiler ned til at i skal slå en terning i stedet for at spille noget ud, bare fordi din character vil være bedre til at formulere sig en dig. Der er skills til den slags ting, fx charm, men de kræver stadig at i rent faktisk siger noget (og hvis det noget er virkelig dumt, så er det ligegyldigt hvor mange successer i får med charm, ligeledes er det også muligt at hvis i siger noget klogt, så er der ikke behov for at rulle).
Og hvis i vil videre plotmæssigt, så begynd at stille de rigtige spørgmål
Alex, som så dit indlæg, har lavet lidt mere legwork end mig og har læst op på den skill, samt læst forum + misc. og er overbevist om at den er en social skill som vedrører at finde en med den information du har brug for. Spørg ham for flere oplysninger.
Men giv mig et eksempel på hvordan du kan bruge Inquery som en int based skill, som ikke allerede er dækket af en anden skill.
Til Jonas:
Har intet imod at bare give jer information, men i skal stadig stille nogle spørgsmål. Så hvis i fx siger at i går ud og spørger efter Lady Orlea Grey eller et andet keyword, så har i omtalt det og der kommer konsekvenser deraf. Derudover, så giver det mig frit spil som DM hvis i fejler.
Og ja, jeres characters er måske klogere, stærkere, mere skilled og etc. end jer, men hvor er pointen i rollespillet hvis det hele boiler ned til at i skal slå en terning i stedet for at spille noget ud, bare fordi din character vil være bedre til at formulere sig en dig. Der er skills til den slags ting, fx charm, men de kræver stadig at i rent faktisk siger noget (og hvis det noget er virkelig dumt, så er det ligegyldigt hvor mange successer i får med charm, ligeledes er det også muligt at hvis i siger noget klogt, så er der ikke behov for at rulle).
Og hvis i vil videre plotmæssigt, så begynd at stille de rigtige spørgmål
Randomnegativity- ---> Storyteller <---
- Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde
Sv: The House of Dust and Ash
Du går utroligt meget i defensiv når man siger noget kritisk synes jeg :P.
Hør her.. jeg siger ikke at rollespil er en dårlig ting.. jeg siger heller ikke at vi skal rulle os ud af alle situationer.. eller at det er din skyld at sidste gang blev mere lal end action.. men en måde at speede ting op som er mindre vigtige (det var ret tydeligt for mig FØR vi startede med at udspørge folk, at vi højst sandsynligt ikke ville finde ud af noget gamebreaking om hende), så vi kan komme videre til noget som nok ER vigtigt (at finde et transport middel og komme hen til house of dust)..
En anden ting jeg synes er VIGTIGT at sige til en gm er at der ikke skal være "triggers" før vi får bonus.. (nu nævner jeg det fordi du sagde "i skal bare stille de 'rigtige' spørgsmål") spillerne ved ikk hvad de rigtige spørgsmål er med mindre vi får hints om det.. og vi skal sandsynligvis have mere end et før vi ved det. Lad vær med at regn med at vi kender dem offgame, og at vi bare skal tænke os lidt om.. DET GØR VI IKKE :P.
Ludvig, min anden GM, lavede præcis det her.. vi havde fuldstændigt fejlet vores quest, og byen (som vi skulle have reddet på 6 dage) begyndte nu at falde sammen.. og det eneste han sagde var, "Jamen I har haft masser af muligheder for at redde den", mens vi andre sad i vores egne tanker og havde INGEN idé om hvilke "muligheder" vi havde haft for at klare os (simpelt hen fordi de på INGEN måde havde været tydelige nok).
Jeg siger det bare, fordi jeg har oplevet at mange DM's glemmer det her, og regner med at spillernes offgame hjerne tænker i samme baner som ham selv, som udgangspunkt handler det bare om at være åben for de mere eller mindre kreative indslag spillerne nu kommer på, og vigtigst af alt, give dem PROGRESS for det (hvis det da ikke fejler horribelt).. der er intet så irriterende som at have brugt 4 timer på noget man synes var vigtigt, som så ikke giver noget ;).
Med hensyn til inquiry, så synes jeg det er MERE end rimeligt, at hvis man siger man render rundt og forhører som om lady gaga, jamen så kan folk stoppe op og sige: "LADY GAGA!? HENDE DEN ONDESTE ONDE I HELE VERDEN!?? ER DU KÆTTER DIN LEDE HUND??" hvis man slår skidt.. og synes det er helt fint at det er op til din kreative hjerne at finde på hvad der sker, og hvad vi finder ud af, ud fra slaget.. en go idé kan fx være at sætte en modifier på slaget før han slår..
fx kan det være svært at finde en lady gaga tilhænger da alle hader hende (-30) men vi er i et hive.. og der er uhyggeligt mange mennesker, og folk er meget delt op, så det er lettere at finde de typer man burde udspørge (+10) til et samlet -20.. klarer man så sit slag.. jamen så finder man en der vil fortælle en noget.. og man får nogle ting at vide..
Hvis det så er vigtige ting, så kan du som DM selvfølgelig komme ind og sige "jamen han fortæller bla bla bla - og nu står du foran ham, hvad vil du gøre" så vi også får noget rollespil over det.. jeg siger bare at på mindre vigtige ting, kan det være meget rart bare at kunne blæse 4 timer af ;).
Hør her.. jeg siger ikke at rollespil er en dårlig ting.. jeg siger heller ikke at vi skal rulle os ud af alle situationer.. eller at det er din skyld at sidste gang blev mere lal end action.. men en måde at speede ting op som er mindre vigtige (det var ret tydeligt for mig FØR vi startede med at udspørge folk, at vi højst sandsynligt ikke ville finde ud af noget gamebreaking om hende), så vi kan komme videre til noget som nok ER vigtigt (at finde et transport middel og komme hen til house of dust)..
En anden ting jeg synes er VIGTIGT at sige til en gm er at der ikke skal være "triggers" før vi får bonus.. (nu nævner jeg det fordi du sagde "i skal bare stille de 'rigtige' spørgsmål") spillerne ved ikk hvad de rigtige spørgsmål er med mindre vi får hints om det.. og vi skal sandsynligvis have mere end et før vi ved det. Lad vær med at regn med at vi kender dem offgame, og at vi bare skal tænke os lidt om.. DET GØR VI IKKE :P.
Ludvig, min anden GM, lavede præcis det her.. vi havde fuldstændigt fejlet vores quest, og byen (som vi skulle have reddet på 6 dage) begyndte nu at falde sammen.. og det eneste han sagde var, "Jamen I har haft masser af muligheder for at redde den", mens vi andre sad i vores egne tanker og havde INGEN idé om hvilke "muligheder" vi havde haft for at klare os (simpelt hen fordi de på INGEN måde havde været tydelige nok).
Jeg siger det bare, fordi jeg har oplevet at mange DM's glemmer det her, og regner med at spillernes offgame hjerne tænker i samme baner som ham selv, som udgangspunkt handler det bare om at være åben for de mere eller mindre kreative indslag spillerne nu kommer på, og vigtigst af alt, give dem PROGRESS for det (hvis det da ikke fejler horribelt).. der er intet så irriterende som at have brugt 4 timer på noget man synes var vigtigt, som så ikke giver noget ;).
Med hensyn til inquiry, så synes jeg det er MERE end rimeligt, at hvis man siger man render rundt og forhører som om lady gaga, jamen så kan folk stoppe op og sige: "LADY GAGA!? HENDE DEN ONDESTE ONDE I HELE VERDEN!?? ER DU KÆTTER DIN LEDE HUND??" hvis man slår skidt.. og synes det er helt fint at det er op til din kreative hjerne at finde på hvad der sker, og hvad vi finder ud af, ud fra slaget.. en go idé kan fx være at sætte en modifier på slaget før han slår..
fx kan det være svært at finde en lady gaga tilhænger da alle hader hende (-30) men vi er i et hive.. og der er uhyggeligt mange mennesker, og folk er meget delt op, så det er lettere at finde de typer man burde udspørge (+10) til et samlet -20.. klarer man så sit slag.. jamen så finder man en der vil fortælle en noget.. og man får nogle ting at vide..
Hvis det så er vigtige ting, så kan du som DM selvfølgelig komme ind og sige "jamen han fortæller bla bla bla - og nu står du foran ham, hvad vil du gøre" så vi også får noget rollespil over det.. jeg siger bare at på mindre vigtige ting, kan det være meget rart bare at kunne blæse 4 timer af ;).
sheeepii- Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10
Sv: The House of Dust and Ash
Dine eksempler er altid de bedste i verden Jones. ++
Johan- Antal indlæg : 101
Join date : 26/08/09
Sv: The House of Dust and Ash
Sorry, det er ikke for at gå i defensiven, og det er heller ikke for at shifte ansvaret over på jeres skuldre.
Men så gerne at i begyndte at tænke lidt mere og selv prøve at komme op med nogle kreative måderat søge information (fx ved at gå ned på den mest snuskede bar). Ved godt at det ikke gav så meget sidste gang, men det er klart vejen fremad (by the way, mind mig om at jeg skal huske at fortælle dig et par sjove ting om hive mutants OOC næste gang vi ses^^).
Med hensyn til at move plottet fremad, så er det netop også det jeg gerne vil gøre. Kan ikke huske om jeg nævnte det specifikt, men næste gang vi mødes er der gået 5 dage ingame. Det giver jer også rig mulighed for at prøve et par ting af i ingame tråden og evt. Emaile mig omkring et par ting de andre ikke skal vide noget om.
Derudover så tager vi et lille recap på hvad i allesammen spenderer tiden på i løbet af de fem dage.
(og en lille ting, med utroligt mange mennesker bliver det kun sværere at finde dem man har brug for, hvis man ikke allerede har kontakter eller fx er hive worlder og kan genkende mønstre fra sin egen tid i hivet. Just my thoughts on it).
Ps. Jeg skal nok prøve at være mere fleksibel i det hele, så hvis i mener noget er vigtigt, så løb med det og så inkorporerer jeg det i plottet, så selvom det er mindre vigtigt, så vil det stadig have en betydning.
Men så gerne at i begyndte at tænke lidt mere og selv prøve at komme op med nogle kreative måderat søge information (fx ved at gå ned på den mest snuskede bar). Ved godt at det ikke gav så meget sidste gang, men det er klart vejen fremad (by the way, mind mig om at jeg skal huske at fortælle dig et par sjove ting om hive mutants OOC næste gang vi ses^^).
Med hensyn til at move plottet fremad, så er det netop også det jeg gerne vil gøre. Kan ikke huske om jeg nævnte det specifikt, men næste gang vi mødes er der gået 5 dage ingame. Det giver jer også rig mulighed for at prøve et par ting af i ingame tråden og evt. Emaile mig omkring et par ting de andre ikke skal vide noget om.
Derudover så tager vi et lille recap på hvad i allesammen spenderer tiden på i løbet af de fem dage.
(og en lille ting, med utroligt mange mennesker bliver det kun sværere at finde dem man har brug for, hvis man ikke allerede har kontakter eller fx er hive worlder og kan genkende mønstre fra sin egen tid i hivet. Just my thoughts on it).
Ps. Jeg skal nok prøve at være mere fleksibel i det hele, så hvis i mener noget er vigtigt, så løb med det og så inkorporerer jeg det i plottet, så selvom det er mindre vigtigt, så vil det stadig have en betydning.
Randomnegativity- ---> Storyteller <---
- Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde
Sv: The House of Dust and Ash
Det var overhovedet ikk for direkte kritik (har jo ikk haft dig så meget som dm på det sidste :P) mere for at sige det, for mange dm'er kan godt glemme det (har jo efterhånden haft nogen stykker, dm titlen har nemlig gået på omgang i min anden DnD gruppe :P)
Og grunden til at jeg især siger det er fordi vi nemlig havde snakket om at gøre det lidt hurtigere end vi plejede.. og kunne bare fornemme at vi gik tilbage i de gamle spor med at undersøge hver eneste lille (sandsynligvis ubetydelige) detalje :P.
Og grunden til at jeg især siger det er fordi vi nemlig havde snakket om at gøre det lidt hurtigere end vi plejede.. og kunne bare fornemme at vi gik tilbage i de gamle spor med at undersøge hver eneste lille (sandsynligvis ubetydelige) detalje :P.
sheeepii- Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10
Sv: The House of Dust and Ash
Hele pointen med mit indlæg var netop at jeg ikke synes Inquiry behøver være en social skill. Inquiry er i min verden bare evnen til at søge information, og selv om det er klart mest ligetil at gøre det via social interaction, så mener jeg IKKE det er den absolut ENESTE måde.
Samtidig mener jeg at det er totalt tidsspilde hvis jeg skal spille min char ned til enhver detalje, hvis han bare tuller rundt i hiven for at opsnappe random gossip fra de forbi passerende, bide mærke i et par arbitrator vagt ruter, eller en speciel typemæssig tendens blandt personerne på diverse barer.
INTET af dette kræver den mindste grad a social interaction, om alligevel er det inquiry som ligger tættest på helt beskrivelses mæssigt, og netop af denne grund vil jeg gerne kunne lave Inquiry med en anden attribute end fellowship.
Hvis du ikke er tryg ved stadig at kalde den inquiry, så kan vi for min skyld kalde den noget andet.
PS:
Definitioner af inquiry på nettet på: Engelsk
* a search for knowledge; "their pottery deserves more research than it has received"
* question: an instance of questioning; "there was a question about my training"; "we made inquiries of all those who were present"
* a systematic investigation of a matter of public interest
Ifølge det engelske sprog, er jeg ikke helt ved siden af =P
Samtidig mener jeg at det er totalt tidsspilde hvis jeg skal spille min char ned til enhver detalje, hvis han bare tuller rundt i hiven for at opsnappe random gossip fra de forbi passerende, bide mærke i et par arbitrator vagt ruter, eller en speciel typemæssig tendens blandt personerne på diverse barer.
INTET af dette kræver den mindste grad a social interaction, om alligevel er det inquiry som ligger tættest på helt beskrivelses mæssigt, og netop af denne grund vil jeg gerne kunne lave Inquiry med en anden attribute end fellowship.
Hvis du ikke er tryg ved stadig at kalde den inquiry, så kan vi for min skyld kalde den noget andet.
PS:
Definitioner af inquiry på nettet på: Engelsk
* a search for knowledge; "their pottery deserves more research than it has received"
* question: an instance of questioning; "there was a question about my training"; "we made inquiries of all those who were present"
* a systematic investigation of a matter of public interest
Ifølge det engelske sprog, er jeg ikke helt ved siden af =P
Mr. Tau- Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
- Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35
Sv: The House of Dust and Ash
Jeg beklager meget, men giver først svar på folks indlæg imorgen. Er simpelthen så træt lige nu at jeg har problemer med at tænke straight, så forestiller mig at jeg vil give nogle meget mere sammenhængende svar imorgen når jeg rent faktisk har fået sovet. So see ya tomorrow guys.
By the way, I lost the game.
By the way, I lost the game.
Randomnegativity- ---> Storyteller <---
- Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde
Sv: The House of Dust and Ash
Jeg kan også finde obskure definitioner af inquiry på nettet som støtter min sag :p
Logic (følger konkrete spor osv. i bedste krimi-detektiv stil),
Logic (Simpelthen en opstillig af hypoteser),
Commen lore (fremsætte hypoteser om hvor folk, ting, steder kunne være fx slagterier (måske og lidt logic)),
Shadowing (overvåge, eller hænge ud og holde øje men nogen, i hvert fald hvis man ikke vil tages i at gøre det) og
Scholastic lore (ikke så relevant her, men nu tager jeg den alligevel) hvis man vil finde info på et bibliotek, man skal vide hvad man vil finde og hvor (google findes jo ikke 40k). Hvis man ikke har denne kunne man blive tvunget til at bruge literacy eller en skill som logic
Just my 50 cent
eller (mere seriøst)En enkät är en undersökning som görs genom att samma frågor ställs till ett (vanligtvis ganska stort) antal personer, ofta skriftligt på ett frågeformulär. Görs ofta per telefon, där den uppringande fyller i svaren på blanketten. Det är så opinionsinstituten arbetar. Enkäter används allt oftare på internet dels genom formulär på webbplatser, dels genom att ett fönster med en pop-up öppnas. Enkäter skickas också med e-post, denna metod används ofta av företag eller skolor.
wordnetweb.princeton.edu/perl/webwn skrev:# a search for knowledge; "their pottery deserves more research than it has received"[size=18]1/2
# question: an instance of questioning; "there was a question about my training"; "we made inquiries of all those who were present"1
# a systematic investigation of a matter of public interest2
Men hvad vigtigere er, hvis man skal have en ren ligvistisk diskussion af ordet, er at skelne mellem de forskelle definitioner og brug af ordet. Her vil jeg mener dette er en uddybede og korrekt forklaring af ordet:http://en.wiktionary.org/wiki/inquiry skrev:
Noun: inquiry (plural inquiries)
1. The act of inquiring; a seeking of information by asking questions; interrogation; a question or questioning.1
2. Search for truth, information, or knowledge; examination of facts or principles; research; investigation; as, physical inquiries.2
Så hvis vi skal bruge den canadiske defination, er der altså forskel mellem inquiry 1 og enquiry 2. I dette tilfælde tror jeg virkeligt at Fantasy Flight Games (The game) folkene har ment inquiry, hvis man skal lave et enquiry check skal man "ifølge min mening" bruge skills somhttp://en.wiktionary.org/wiki/inquiry skrev:
Usage notes
According to Fowler's Modern English Usage (1926), inquiry should be used in relation to a formal inquest, and enquiry to the act of questioning. Many (though not all) British writers maintain this distinction; the Oxford English Dictionary, on the other hand, lists inquiry and enquiry as equal alternatives, in that order. Some British dictionaries, such as Chambers 21st Century Dictionary [1], present the two spellings as interchangeable variants in the general sense, but prefer inquiry for the "formal inquest" sense. In Australian English, inquiry represents a formal inquest (such as a government investigation) while enquiry is used in the act of questioning; (eg: the customer enquired about the status of his loan application); both spellings are current in Canadian English, where enquiry is often associated with scholarly or intellectual research. (See Pam Peters, The Cambridge Guide to English Usage, p. 282.)
American English usually uses inquiry.
Logic (følger konkrete spor osv. i bedste krimi-detektiv stil),
Logic (Simpelthen en opstillig af hypoteser),
Commen lore (fremsætte hypoteser om hvor folk, ting, steder kunne være fx slagterier (måske og lidt logic)),
Shadowing (overvåge, eller hænge ud og holde øje men nogen, i hvert fald hvis man ikke vil tages i at gøre det) og
Scholastic lore (ikke så relevant her, men nu tager jeg den alligevel) hvis man vil finde info på et bibliotek, man skal vide hvad man vil finde og hvor (google findes jo ikke 40k). Hvis man ikke har denne kunne man blive tvunget til at bruge literacy eller en skill som logic
Just my 50 cent
Sv: The House of Dust and Ash
Men igen kan enkelthederne undviges afhængigt af hvordan man vælger at gøre tingene. Lige meget hvilke skills vi vælger at indrage, så mangler der stadig en skill, eller brugen af en skill, som lader én finde info (Som ens char ikke allerede ved) uden at være social. Altså en skill som i praksis virker som inquiry, men som har en anden attribute =P
Mr. Tau- Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
- Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35
Sv: The House of Dust and Ash
Det må du gerne lige uddybe.. finde informationer uden at have kontakt med mennesker altså (jeg synes selv min kommentar kunne lyde lidt nedern, men jeg mener ikke noget negativt med den, jeg er bare nysgerrig)
Sidst rettet af Admin 2010-04-23, 07:38, rettet 1 gang
Sv: The House of Dust and Ash
Uden direkte henvendelse til personer, ja. Uden at skulle fiske informationer ud af folk.
Mr. Tau- Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
- Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35
Sv: The House of Dust and Ash
Pointen med inquiry er vel at det er den måde arbitrators oftest finder deres informationer ved?
Jeg kunne godt forestille mig, at man nogen gange skulle overvåge folk når man ikke kunne få informationerne anerledes.. men som lasse siger bruger man næppe fellowship til det.. Jeg ville heller ikke sige at man overordnet bruger intelligence til det (Eftersom det at gemme sig næppe handler om hvor klog man er - men igen er det nok heller ikke agility da det at spotte ting og høre godt efter kører på perception, en helt tredje ability)
så efter at have tænkt mig lidt om, tror jeg alek har mere eller mindre ret.. Enquiry er desværre nok mere end blanding af skills i forhold til det traditionelle inquiry, hvor politimanden i princippet går fra dør til dør og spørger om folk har set eller hørt noget.. en ting som mere eller mindre kun går på fellowship (evnen til at få folk til at tale ;))
Jeg kunne godt forestille mig, at man nogen gange skulle overvåge folk når man ikke kunne få informationerne anerledes.. men som lasse siger bruger man næppe fellowship til det.. Jeg ville heller ikke sige at man overordnet bruger intelligence til det (Eftersom det at gemme sig næppe handler om hvor klog man er - men igen er det nok heller ikke agility da det at spotte ting og høre godt efter kører på perception, en helt tredje ability)
så efter at have tænkt mig lidt om, tror jeg alek har mere eller mindre ret.. Enquiry er desværre nok mere end blanding af skills i forhold til det traditionelle inquiry, hvor politimanden i princippet går fra dør til dør og spørger om folk har set eller hørt noget.. en ting som mere eller mindre kun går på fellowship (evnen til at få folk til at tale ;))
sheeepii- Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10
Side 4 af 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Lignende emner
» The House of Dust and Ash - In Character
» Lille introduktionsscenarie - Prelude to the House of Ash and Dust
» Dark Heresy House Rules
» General House Rules* (and suggestions for GHRs*)
» Lille introduktionsscenarie - Prelude to the House of Ash and Dust
» Dark Heresy House Rules
» General House Rules* (and suggestions for GHRs*)
Side 4 af 7
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum